DAG 10

Halloj!

Idag steg jag upp sa fort solen syntes bakom bergen. Dags att spanna pa skinnet pa trumman! Tyvarr var det valdigt molnigt under morgonen, men det sprack upp lite senare pa dagen.

Helt plotsligt nar vi holl pa med skinnet insag jag att nagon faktiskt dodat en "springbok" enbart for min trumma. Jag fick hemskt daligt samvete ett tag, jag hatar nar folk dodar djur i onodan, och nu ar jag en av dem.

I alla fall, skinnet hade legat i blot under natten for att vi enkelt skulle kunna spanna pa det pa trumman. Det var alldeles kletigt och snuskigt.. yuck.

Vi lade ned skinnet over toppen pa trumman sa att ungefar tva dm hangde runt kanterna. Sen satte vi pa en av ringarna som vi svetsat ihop igar. Efter det vek vi upp skinnet over ringen, mot toppen, och satte sedan fast nasta ring, som ar liite mindre an den undre. Sen vek vi ner skinnet igen over ringen och drog lite i det.

Efter detta skulle trumman sta i solen och torka sa att skinnet blev stelare. Under tiden passade mamma och jag pa att aka till Masi.

Nar vi kom till Masi insag vi att klockan var for mycket for att vi skulle hinna traffa den person som vi kom dit for att traffa, sa vi gick till East London museet istallet. Men forst at vi lunch pa det lilla mysiga cafeet utanfor. Jag tror det ar det enda riktiga cafeet jag sett sen vi kom till East London, hah.

Museet var ganska intressant, men det luktade ackligt sa vi gick darifran ganska snabbt. Formodligen var det nagot medel som de anvande for att bevara allting..

Sedan tog vi en townie ned till "centrum" och promenerade resten av vagen. (Den farliga platsen dar alla knarkar haller hus..)

Nar vi kommit till S-shack kom Louise och vi gick tillsammans till Bucc's och at mat. Muhm! Sen fick jag skynda tillbaka for att jag och Richard skulle raka skinnet pa trumman. (Visst later det knappt?)

Nu ska trumman torka lite mer och imorgon ska jag, Nito och en massa andra av Richards trum-elever spela med honom pa Talamanca's "open mic night" (Brute Force). Jag och Nito ska bara spela basrytm hela tiden dock, haha..

Godnatt!

/Amanda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0