DAG 11

(AAH! Hade precis skrivit ett jattelangt inlagg, men himla internet stangdes av sa det forsvann.. Nu far jag borja om, sa det blir lite kortare tyvarr..)

TRUMMAN AR FARDIG!!


Antligen!

Den har dagen har bestatt av att satta pa snoren pa trumman och spanna dem. Har tusen blasor pa fingrarna trots att Richard gjorde grovjobbet, haha. Jag ar lite klen.

Efter att vi knutit hundratals knutar akte jag och mamma till Masi for att traffa Doreen, som vi inte hann traffa igar. Doreen ar Lesley-Ann's mamma. 75 ar gammal ar hon, och jobbar fortfarande! En riktig dunderkvinna. Hon verkar verkligen helt otrolig, onskar att jag hunnit spendera mer tid med henne, det hade varit valdigt intressant.

Vid tre tiden var vi tillbaka pa s-shack, jag och Richard skulle spanna snorena annu mer och gora s.ka diamonds pa trumman. Orkar inte forklara, haha. Ni far se sen.

Just det, om ni undrar varfor det inte kommit upp nagra bilder.. Vi brande ner bilderna pa en skiva i en fotoaffar, men datorn pa s-shack ar sa gammal att den inte vill opnna skivan. That's why.

Nar vi var fardiga med att spanna snoren gick jag och mamma till Bucc's (igen) innan vi skulle ivag till Talamanca.

Val dar slog vi oss ned och lyssnade pa en del talangfulla sangare och lite spoken word. Sen var det dags for Richard och eleverna! (inkl. mig) Det var otroligt pinsamt att sitta dar for det var manga som skrattade at mig och Nito eftersom vi spelade en sa enkel rytm. Men jag forsokte att inte bry mig sa mycket. Ar i alla fall glad att jag gjorde det!

Mamma och jag var supertrotta och akte darfor hem ganska tidigt. Det ska bli skont att fa sova ut ordentligt for imorgon far vi vidare till Cintsa dar vi ska spendera helgen. Det ska bli skont med en riktig semesterhelg, vi ska pa game drive och rida pa stranden och bara ta det lugnt innan vi aker vidare till Mthatha pa mandag.

Ikvall ar alltsa sista natten pa s-shack, sjukt hur fort tiden gar!

/Amanda.


Kommentarer
Postat av: Korvis

Vad duktig du är! Spela trumma och allt! <3

2010-05-30 @ 10:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0