DAG 12

Semester!

Morgonen bestod av packning och vantan.. vantan vantan vantan. Men jag hann i alla fall intervjua Richard och hans kusin medan vi vantade, vilket var bra.

Runt ett kom shuttlen och plockade upp oss. Vi fick hanga med och kopa frukt och lite annat innan vi drog vidare till Cintsa.

Nar vi kom fram blev jag helt overlycklig, nu kanns det verkligen att vi ar i Afrika. Helt underbart! Det ar fullt av berg och annat vackert. Vi bor pa ett "berg" i en "hydda" med utsikt mot havet. Det gar inte riktigt att beskriva hur fint det ar. Verkligen ett paradis. Om man star pa var terass ser man lagunen och sen stranden som separerar lagunen fran havet.

Nar vi packat in oss gick vi ner till volleyboll-planen. Det skulle spelas volleyboll och bjudas pa vin. Riktigt harligt! Tror att mamma och jag var lite ovana for vi vinglade lite nar vi gick tillbaka till hyddan, haha.

Senare pa kvallen var det dags for braii (vilket inte ar samma sak som brajj, utan det ar typ grillat. Barbecue.)
Ah, det var helt underbart gott. Det bor massor av trevliga manniskor har. Man kan aka hit och volontararbeta, det rekommenderar jag starkt. Tror att jag sjalv ska prova pa det nagon gang. Man kan antingen jobba har pa Buccaneers (ja, samma namn som resturangen) eller pa en skola, pa en gard med hastar som blivit illa behandlade eller pa Inkwenkwezi game reserve.

Imorgon ska jag rida pa stranden!

/Amanda.

Kommentarer
Postat av: Lennart G

Vad härligt det låter

2010-05-26 @ 23:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0