DAG 7

(Trott pa engelska, trott pa tangentbordet, trott pa langsamt internet. Forlat for dalig uppdatering men internet har varit javligt langsamt..)

SOL!!

Efter fredagens aska och gardagens gra himmel kanns solen nu extra speciell.

Igar sag vi delfiner simma runt i havet, ganska nara land. De simmade precis bredvid surfarna och det var ungefar 40st. Himla fint.

Byggde lite mer pa trumman igar. Nu ar den insmord i linseed oil och skinnet har levererats. Men idag tog vi en paus i byggandet.

Mamma och jag traskade ivag till esplanade street dar det var flea market.  Vi insag inte hur varmt det var ute foren vi redan var framme. Temperaturen lag pa 30-35 grader och himlen var helt molnfri.

Jag kopte lite smasaker pa marknaden, bl.a en liten skylt och en present till svarmor. Sen gick vi till Debonairs och delade pa en pizza.

Bade jag och mamma har fatt en massa bett pa kroppen. Vi tror att det ar nagon form av loppor eller "bedbugs". Mamma ser ut som att hon har vattkoppor, haha. Jag har bara nagra fa pa utspridda stallen. Med anledning av detta ska vi imorgon skicka ivag alla anvanda klader till tvatten och byta lakan. Vi har investerat i en "multi insect killer" spray som vi ska spraya hela "hyddan" med. Hoppas att dom forsvinner da..

Idag har jag aven badat for forsta gangen. Det var otroligt harligt, men vagorna ar sa stora att man inte kan simma ut. Det ar mycket understrommar har sa man kan latt dras med langt ut i havet.

Nu ska jag forsoka sova sa jag orkar upp imorgon. Forsoker att ignorera att det kanns som om tusen myror kryper innanfor mina klader.

Welcome to Africa, right?

/Amanda.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Amiz. Kul att läsa lite igen, förstår att du ta det på Svenska. IT är inte utbyggd som vi har det eller hur. Vi har det lyxigt eller hur. Här är det gråväder just idag. Igår var det fint så jag passade på att klippa gräset mm, gud vad allting växer fort. Hoppas ni får det bra sista veckan. Stor kram.

2010-05-23 @ 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0